צילום: shutterstock

כדאי לכם להיות אופטימיים, ככה תאריכו חיים / מחקר ישראלי

חוקרים באוניברסיטה העברית עקבו אחר קשישים ירושלמים במשך 31 שנים ומצאו כי אלה שהפגינו אופטימיות האריכו ימים יותר מהאחרים. אנשים אופטימיים יותר משפרים את הבריאות שלהם ומערכת החיסון חזקה, וכך יהנו מגורמי ירידה כמו סיכון מלחץ דם גבוה ומחלות לב, ואולי גם ירידה בהתפתחות של סרטן"

האופטימיות טובה לא רק לנפש, אלא גם לבריאות: כך, לפחות, לדברי חוקרים באוניברסיטה העברית, שמצאו שאנשים שנטו לראות את חצי הכוס המלאה האריכו חיים יותר מהפסימיים. המחקר שלהם עבר ביקורת עמיתים והתפרסם בגיליון האחרון של כתב העת המוביל לגריאטריה, Journals of Gerontology.

"מחקר הזקנה הירושלמי" מטעם האוניברסיטה העברית החל ב-1990, עקב אחרי 1,200 תושבי ירושלים ילידי 1920 במשך 31 שנה ובחן מגוון היבטים של הזדקנות, ובהם בריאות, תפקוד, מצב כלכלי, מצב חברתי, פחדים ועוד.

"מדובר בנתון מפתיע, שלא היה ידוע עד כה", אומר ראש צוות החוקרים, ד"ר יורם מערבי. "ההסבר המשוער הוא שהאופטימיות משפיעה על מנגנונים גופניים הקשורים לבריאות, כמו שיפור במערכת החיסון, ירידה בגורמי סיכון כמו לחץ דם ומחלות לב, ואולי גם ירידה בהתפתחות של מחלות סרטן".
מחקרים קודמים הוכיחו שניתן לשנות אופטימיות ופסימיות על ידי התערבויות התנהגותיות ופסיכולוגיות. "האופטימיות איננה בהכרח מאפיין אישיותי מולד, אלא משהו שניתן לפתח", אומר ד"ר מערבי. "לכן חשוב שנחשוב על דרכים להחדיר אופטימיות באנשים".
שתפו את הפוסט:

פוסטים קשורים